Disclaimer
Belangrijk om te weten: wat kunt u van ons verwachten?
De testtechnologie die onze partnerlaboratoria voor Covid-19 diagnostiek hanteren is zeer geavanceerd. Het RIVM en RKI (Duitse RIVM) hebben deze technologie gevalideerd. Testuitslagen zijn daarom dus in verreweg de meeste gevallen zeer betrouwbaar. Toch bestaat er altijd een kleine kans op een “vals-positieve” uitslag (de uitslag geeft besmetting aan, hoewel u in werkelijkheid niet besmet bent) of een “vals-negatieve” uitslag (de test vindt geen bewijs van besmetting, hoewel u wel degelijk besmet bent). Geen enkele testtechnologie kan dit soort vals-positieve of vals-negatieve testuitslagen volledig uitsluiten. Uw testuitslag biedt dus geen 100% zekerheid.
In sommige omstandigheden levert het monster dat van u afgenomen is een niet-te-bepalen uitslag op. Dit kan bijvoorbeeld als u recent alcohol heeft gedronken, als u recent bepaalde soorten medicatie mondeling heeft ingenomen, als u vóór de test met sommige merken mondwater heeft gespoeld, of wanneer sprake is van andere verontreinigingen in de mond-, keel- en neusholten. In dit soort gevallen bieden wij u zo snel mogelijk een tweede test aan. Wij spannen ons in dat geval ook in om de uitslag van de tweede test tijdig aan u beschikbaar te stellen, maar kunnen dat helaas niet garanderen.
De uitslag van uw test ontvangt u per SMS, via de HealthPassport App en per email. Heeft u ook een (Non)COVID-19 Certificaat besteld? Afhankelijk van uw testuitslag sturen wij u uw certificaat tegelijkertijd per email. Het (Non)COVID-19 Certificaat vermeld of uw test resultaat negatief of positief is. Niet-te-bepalen is óók een mogelijk test resultaat.
Wij doen er alles aan om binnen 24 uur na afname van uw testmonster uw testuitslag aan u te berichten en eventueel een (Non)COVID-19 Certificaat aan u te verstrekken. Daar hebben wij ons testproces specifiek op ingericht. In verreweg de meeste gevallen lukt dat ook ruimschoots. Heeft u 24 uur na de afname van uw monster onverhoopt nog geen resultaat ontvangen, stuur dan een email naar helpdesk@healthcheckcenters.nl onder vermelding van uw 8-cijferige registratienummer. Soms kan het voorkomen dat een testuitslag en/of COVID19 PCR Certificaat later wordt ontvangen – bijvoorbeeld omdat wij prioriteit moeten verlenen aan mensen met een medische indicatie, aan zorgpersoneel en aan mensen uit andere (door de overheid aangewezen) cruciale beroepen.
Als u niet binnen 24 uur na de afname van uw monster uw testuitslag en/of (Non)COVID-19 Certificaat heeft ontvangen, zullen wij op uw verzoek uw testkosten restitueren. Omdat wij de verstrekking van uw testuitslag en/of (non)COVID-19 Certificaat niet kunnen garanderen, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor welke schade dan ook die u mocht lijden doordat u uw testuitslag en/of (non)COVID-19 Certificaat niet binnen 24 uur heeft ontvangen.
Bovendien geldt in alle gevallen (dus niet alleen wanneer uw testuitslag en/of certificaat niet tijdig zijn ontvangen) dat onze totale, cumulatieve aansprakelijkheid voor een eventuele tekortkoming beperkt is tot maximaal het factuurbedrag van uw test en/of uw bestelling van een (non)COVID-19 Certificaat.
Als u op reis gaat is het belangrijk dat u zo vroeg mogelijk uw testafspraak inplant en dat u ook voldoende maatregelen treft voor het geval u uw testuitslag en/of uw (non)COVID-19 Certificaat niet op tijd voor uw vlucht heeft ontvangen. Heeft u na 24 uur (na afname) nog geen resultaat ontvangen, dan adviseren wij u ons een bericht te sturen via helpdesk@healthcheckcenters.nl. Wij streven ernaar alle e-mails die wij ontvangen binnen 6 uur te beantwoorden tijdens kantooruren, 7 dagen per week.